Boktips

Jag har ett superbra boktips: "Kyssen". Den låter som en typisk tjejbok, men den är faktist superbra, den bästa bok jag läst.
Den handlar om  trettonåriga Sylvie och hennes bästis Carl som bor i England.  I Carls trädgårdsbok har han en glassamling och de två vännerna skriver på en serie böcker om "Glasvärlden" Carl  börjar på en pojkskola och Sylvie blir kvar ensam på deras gamla skola med sin töntiga vän Lucy. Helt plötsligt bjuder skolans coolast tjej, Miranda, bjuder Sylvie och Carl på en fest.
Boken kanske låter jättedålig på min dåliga beskrivning, men man blir possitivt överaskad av det oförutsägtaren, men rätt sorgliga slutet. Det bästa med boken är att författaren, Jacquline Wilson, gör så otroliga, målande beskrivningar av deras glasvärld, deras fantasier och personer. Sedan är det en röd tråd genom hela boken och den är i nte dryg och tråkig på något ställe enligt mig!
Boken är på 288 sidor, alldeles lagom lång enligt mig! Jag tipsar er om denna bok som jag nu har läst 2 ggr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0