Recept på snickerskakor!

Jag är ledsen att jag inte skrev igår men av någon konstig anledning kunde jag inte logga in på blogg.se, kanske något med strömmen som även vi förlorade idag, men bara i ca 2 timmar.
I vilket fall som helst så bakade jag snickerskakor här hemma igår och jag tänkte ni skulle få ta del av det!

INGRIDIENSER:
ca 350 g jordnötssmör (om jordnötssmöret inte har bitar i sig kan du ta ca 250-300 g och ta lite hackade jordnötter)
2 dl sirap
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
ca 5 dl krossade corn flakes
drygt 1 dl kokos
ca 200 g blockchoklad
0,5 msk olja (gjärna jordnötsolja)

Blanda, jordnötssmör, socker, vaniljsocker och sirap i en kastrull.
Rör om ordentligt.

Värm upp detta på svag värme och låt ingridienserna smälta ihop.
Rör ned kokos och krossade cornflakes (och jordnötter om du ska ha)

Bred ut smeten i en bakplådskläddform. ca 2-2,5 är en bra tjocklek på kakan.
Smält blockchokladen i micron, tillsätt oljan.
Bred ut den smälta blandningen på kakan.

Skär kakan i bitar, ca 2x2 cm.
Låt svalna innann du äter, förvaras i kyl.

Lycka till^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0