Stalltjänst!

Idag fick jag gå upp lika tidigt som vilken vardag som helst (06.00) för ajg hade nämligen stalltjänst. Det betyder att jag och några andra tar in/ut, mockar, ger mat etc. till hästarna i stallet.
Efter en snabb frukost åkte vi till "Dellbo" och det första vi gjorde var att ta av/på hästarna täcken.
När vi skulle släppa ut hästarna rusade lilla, lilla Champange iväg med mig mot ett "höhav" och jag var inte alls berädd XD
Sedan rymde två små busiga grabbar från sin hage och en ut av dem in i en sto hage XS, vi fick iaf tag på honom tillsist.
Sedan var det mockning och sopningn på gång.

Det ar varit en rolig förmiddag men jag lyckades SÅKLART glömma kameran hemma så några bilder blev det inte. Ska istället försöka fota lite när vi ska tllbaka klockan 16:00 för del två av stalltjänsten.

Jag har iaf (usch vad jag har använt de bokstäverna) några gamla bilder på Rasmus, en av hästarna från en uteritt som jag gjorde i höstas, innan bloggen.


Rasmus i sin spilta. Den andra hästen är Ärtan.


Åååååh, så söt han är!!!


P.S. Förlååååt för den dåliga uppdateringen, men jag har helt enkelt inte haft tid...
Senare ska jag även visa vad jag fått av min mamma som kom hem från San Francisco i Torsdags!


x
x
x

Moi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0