Tjuvstart på filmnajt

Ikväll ska jag på filmnajt hos min kompis Kia. Hon fyllde 13 i tisdags och nu ska hon fira det med att ha filmnajt med sina närmaste kompisar=D
Jag skulle välja ut några filmer att ta med mig när jag hittade en gammal film som jag bestämde mig för att se och heter "American dreamz".


Det står på filmens framsida "Enastående komedi" etc. Men enligt mig är det verkligen ingen komedi. Den är konstig och sorglig och konstig igen. Men trots det så kan jag rekomendera den.
Det handlar om en tävling som påminner om idol. Sally Kindoo ska vara med i tävlingen och är villig att göra allt för att vinna. Inklusive, såra och utnyttja den som älskar henne mest. Omar blir utslängd från ett terrorist läger och åker till sina kusiner i USA. När han misstas för att vara med i tävlingen blir han plötsligt användbar för terroristerna igen. Presidenten, som är måltavlan för dem, är trött på att vara president och bestämmer sig istället för att läsa. Osså har vi en knäpp cheesig programledare som spelas av ingen mindre än Hugh Grant.
Filmen är en sån där som man vill se en gång eller två i hela sitt liv, men sen räcker det. 

Iaf, så längtar jag till filmnajten som börjar om några timmar =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0