K-pop

Jag är nog en sann k-pop älskare ^^
K-pop = Koreansk pop.
Jag tänkte visa lite videos och berätta om min favvogrupper ^^

Wonder girls var den grupp jag upptäckte först. I början av förra året via Stardoll.
Wonder girls gjorde sin debut 2007 med låten Irony och två medlemmar har lämnat gruppen efter det.
Deras mest kända låt är "Nobody" så jag tänkte visa en sorts remix av den där alla tjejerna sjunger varsin remixad tolkningar av låten^^ Enjoy.




En annan grupp jag bara ÄLSKAR är 4Minute. Gruppen gjorde debut 2009 med "Hot Issue". HyunAh var tidigare medlem i Wonder girls ^^
Jag valde att visa en nyare låt av dem "Mirror Mirror"



Sedan har vi Girls Generation, eller SNSD som de även kallas. Debuterade också 2007 och har inte mindre än 9 medlemmar(!). Min favvolåt med dem är en av deras senaste, Mr Taxi:



Secret är en grupp som jag ganska nyligen började lyssna på. Gruppen debuterade 2009 och har kvar alla 4 orginalmedlemmar. Min favvolåt med dessa tjejer är ¨"Madonna", antagligen en av deras största hits ^^




Sista grupepn är Miss A som är allra färskast. Debuterade 2010 med "Bad girl, Good girl".
Det blir också denna låt jag nu visar, eftersom min favvo låt med denna grupp, inte är en musikvideo ^^
Tyvärr funkar det inte med denna låt, det blir två Madonna videos istället Xp
Men det är ju bara att söka på YT!


Detta inlägg vart långt och lite av ett expriment, eftersom jag inte är en sån Hejare på videos än...
Som ni ser vart det lite fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0